درباره ی پرچم انگلستان چقدر می دانید؟!
آريا1+5

                                  

                                   

 

پرچم بریتانیا یا پرچم اتحاد یا نشان اتحاد ( پرچم رسمی کشور پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی) است که ما درفارسی اغلب به طور خلاصه پرچم انگلستان مینامیم.

این پرچم مشهور پس از تشکیل کشور پادشاهی متحد در سال ۱۷۰۷ میلادی در پی اتحاد پادشاهی انگلستان (شامل انگلستان و ولز) در جنوب و پادشاهی اسکاتلند در شمال بریتانیا به وجود آمد. پرچم بریتانیا از ترکیب پرچمهای این دو پادشاهی و ایرلند شمالی ایجاد شده‌است.

همانطور که قبلا گفتیم پرچم بریتانیا از ترکیب پرچم‌های سه کشور اصلی در پادشاهی متحد ایجاد شده است:

  • پرچم اسکاتلند یا صلیب سنت اندروز: زمینه آبی، صلیب ضربدری سفید اندریاس قدیس
  • پرچم انگلیس یا صلیب سنت جرج: زمینه سفید، صلیب قرمز سنت جرج
  • پرچم ایرلند شمالی یا صلیب سنت پاتریک: با زمینه سفید و صلیب قرمز پاتریک قدیس؛ گرچه این پرچم هیچگاه مستقلا به عنوان پرچم ایرلند شمالی بکار نرفته است.

                                    

      

نسبت تناسب پرچم بریتانیا ۱:۲ است اما در ارتش بریتانیا از نسبت ۳:۵ استفاده می‌شود.

نقش پرچم بریتانیا در طول ۳۰۰ سال گذشته در پرچمهای کشورهای بسیاری از جمله هند، استرالیا، زلاندنو، قبرس، آمریکا، فلسطین، کنیا، نیجریه، سیلان، جامائیکا، کانادا و سنگاپور وجود داشته‌است. در سال ۱۹۹۹ پس از بازپس دادن هنگ کنگ به جمهوری خلق چین، نقش پرچم بریتانیا از پرچم هنگ کنگ حذف شد.

امروزه چهار کشور از قلمروهای همسود بریتانیا شامل استرالیا، زلاندنو، فیجی و تووالو کماکان نقش پرچم بریتانیا را در پرچم ملی خود حفظ کرده‌اند. نقش این پرچم همچنان در پرچم برخی از استان‌های کانادا (بریتیش کلمبیا، مانیتوبا و آنتاریو) و پرچم ایالت هاوایی در ایالات متحده آمریکا حضور دارد. دلیل این استفاده ی گستره این است که انگلستان در تاریخ خود کشور های بسیار زیادب را مثل هند، نیوزلند، استرالیا، اوگاندا و ... استعمار کرده بود و این بر پرچم، آداب و رسوم، دین و مذهب و بسیاری از چیزهای دیگر کشور های مستعمره تاثیر می گذاشت.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

21 / 4 / 1391برچسب:, :: 20:30 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آريا1+5 و آدرس 51aria.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

با سپاس فراوان سران کشورهای۱+۵





نويسندگان